Konsernet vil i løpet av 2016 disponere over 700 busser og ha rundt 1600 ansatte, og har en årlig omsetning på ca.1200 millioner NOK. 

Konsernet er heleid av Torghatten ASA, og består av morselskapet Norgesbuss AS og datterselskapene Omni­Service AS, Norgesbuss Ekspress AS og Firda Billag Buss AS. Hovedaktiviteten er rute- og skolekjøring i Oslo, Akershus, Buskerud og Sogn og Fjordane. Selskapet opererer 3 av 4 ruter til OSL Gardermoen for Flybussekspressen AS, og eier og opererer SAS Flybussen i Oslo. 
Den 1. juli 2016 startet selskapet opp Norges største anbudskontrakt; Nord Jæren. Stavanger by inngår i dette anbudet.

Bussbransjen er under store strukturelle endringer, hvor aktørene må tilpasse seg de rammevilkår som gjelder i et sterkt konkurranseutsatt marked. Norgesbuss er langt fremme i sin tilpasning og har som langsiktig målsetting å bli en vinner i dette markedet.

Norgesbuss' historie

Norgesbuss ble startet som et innkjøpssamarbeid mellom flere busselskap i 1993, rettet mot det gryende anbudsmarkedet.

I 1995 ble Norgesbuss AS etablert, og selskapet vokste rask gjennom fusjoner og oppkjøp. Grunnpilarene var to veletablerte busselskap i Oslo-området, Oslo og Follo Busstrafikk (OFB) og Bærums Forenede Bilruter (BFB).

Torghatten ASA kjøpte seg gradvis opp i selskapet, og ble fra 2008 100 % eier. Torghatten ASA er et av Norges største transportkonsern med en årlig omsetning på ca. 8 mrd kr og ca.4500 ansatte. Hovedvirksomheten er innenfor transport med ferje, hurtigbåt, buss og fly i hele Norge. Torghatten ASA er majoritetseier i Widerøe Flyveselskap AS gjennom WF Holding.